Madfestival satser på digital markedsføring

to 06.12.2018, 18:41

Kulinarisk Ø - Bornholms Madfestival kom godt fra den første festival i 2018. Næste år vil de have flere besøgende og lave mere digital markedsføring.

Den første udgave af Kulinarisk Ø - Bornholms Madfestival gik så godt, at arrangørerne har valgt, at festivalen skal holdes igen næste år. Allerede nu ligger datoerne klar. Fra den 23. juni til d. 27. juni kan man tage rundt på øen og opleve den bornholmske gastronomi.

- Det var da sjovt, og der kom overraskende mange mennesker. Vi havde kun to arrangementer samme dag, og der kom - jeg husker det ikke, men der kom pænt mange mennesker til begge arrangementer, siger Lene Schrøder, der er ejer af Lykkelund Gedemejeri, som stod for et par arrangementer under festivalen sidste år.

Næste år håber arrangørerne af festivalen, at der kommer endnu flere besøgende. I 2018 havde de håbet på 500 besøgende, men de endte på omkring 1000 besøgende. I 2019 vil de gerne have, at tallet er dobbelt så højt.

Derudover vil de satse på digital markedsføring, da de kan se, at det har fungeret godt for flere af de aktører, der har holdt arrangementer.

- Det ser ud som om, at de arrangementer, som selv gør en indsats på de sociale medier via Facebook eller Instagram, fik flere besøgende. Så vi tror, at der er et potentiale der, siger Elisabeth Falk fra Bornholms Landbrug & Fødevarer, der er en af arrangørerne sammen med Destination Bornholm og Gourmet Bornholm.

Næste år vil man også kunne finde arrangementer hos Lykkelund Gedemejeri under festivalen.

- Vi vil nok gøre noget af det samme, men hvis vi nu kunne være lidt mere opfindsomme, så kunne det da godt være, at vi kunne finde på noget nyt. Men lige hvad det bliver, så langt er vi ikke kommet endnu. Men vi må da finde på et eller andet nyt til næste år, siger Lene Schrøder.