Kampagne skal holde danskerne hjemme i ferien

to 17.05.2018, 09:01

Dansk Kyst- og Naturturistme er ude med ny national turistmekampagne. Målet er at få flere danskere til at holde ferie i Danmark.

I alt er mere end 20 destinationer, turismeoperatører og erhvervsaktører gået sammen om kampagnen ”Elsker Danmark”, der ruller på skærmen i øjeblikket. Målet er, at flere danskere skal holde ferie i Danmark. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Dansk Kyst- og Naturturistme.

Der er allerede mange danskere, som vælger at holde ferien hjemme. Ifølge Danmarks Statistik blev 49 procent af overnatningerne i Danmark i 2017 nemlig købt af danskere.

Fra 2016 til 2017 var der en stigning i antallet af danske overnatninger på knap 2 procent, og det afspejler tendensen de senere år.

- Især i skuldersæsonen vil vi gerne skabe mere turisme i Danmark, og her er der et væsentligt potentiale at indfri på hjemmemarkedet. Derfor vil vi gerne have flere danskere til at holde ferier i Danmark, siger Sisse Wildt, som er kommunikationschef i Dansk Kyst- og Naturturisme i en pressemeddelelse.

Flere end 20 danske turismeaktører er en del af kampagnen. Dansk Ø-ferie repræsenterer Bornholm i kampagnen.