Borgerservice skal efteruddannes i borgerservice

on 14.02.2018, 09:03

Kommunens frontpersonale i Borgerservice og ydelser på Landemærket i Rønne skal på efteruddannelse i bl.a. kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering.

Der bliver lukket for borgerhenvendelser på Landemærket i Rønne syv dage og i Nexø en dag i perioden fra februar til maj i år. Det sker, fordi medarbejderne skal på efteruddannelse.

Leder af Borgerservice og ydelser, Pernille Wedel, fortæller:

- Hos Borgerservise og ydelser har vi ansvar for store og ofte komplekse myndighedsområder. Det drejer sig om f.eks. pas, kørekort og vielser, ligesom vi har snitflader i forhold til både SKAT og Udbetaling Danmark. Samtidig er vores medarbejdere i høj grad regionskommunens ansigt udadtil i kontakten med borgerne, og derfor er et fælles syn på service og en ensartet praksis omkring god kommunikation, samarbejde og konflikthåndtering meget vigtig.

Alle medarbejdere skal gennemgå efteruddannelse, som har til formål at højne og udvikle service i forhold til de af kommunens borgere, der enten kommer eller ringer til Borgerservice. Det sker især, fordi en stor del af Borgerservice er blevet digitaliseret.

- De store faglige krav til opgaveløsning såvel som til korrekt vejledning af borgerne kræver, at vores medarbejdere hele tiden er opdateret, og derfor er det en stor glæde for os, at alle medarbejdere deltager i dette uddannelsesforløb. Bagefter har vi et fælles udgangspunkt for vores arbejde med de mål, som vi har opstillet i bl.a. Beskæftigelsesplan 2018, siger Pernille Wedel.

Borgerservice på Landemærket i Rønne holder lukket følgende dage:

Mandag, den 19. februar
Torsdag, den 8. marts
Fredag, den 16. marts
Torsdag, den 22. marts
Tirsdag, den 17. april
Torsdag, den 3. maj
Mandag, den 28. maj

I Nexø holder Borgerservice lukket den 4. april.